Talasemia adalah kecacatan genetik yang paling biasa didapati, dengan kira-kira 250 juta orang, 4.5 peratus daripada penduduk dunia adalah pengidap yang menghadapi ancaman maut. Pada 2010, Malaysia merekodkan 4,768 orang pesakit talasemia yang memerlukan pemindahan darah yang kerap. Manakala 5% daripada penduduknya adalah pembawa.

WE ARE STM

BannerFans.com

Dr JAMEELA BIRTHDAY

Pada 28hb June 2010, kami dari STM telah mengadakan kejutan kepada Dr Jameela Sathar sempena hari jadinya. Ianya telah diatur dengan kerjasama jururawat dan mereka di bahagian Klinik Harian di Aras 3, Hospital Ampang. Kebetulan hari tersebut adalah hari bagi kami perlu membuat FBC.

Walaupun ianya sesuatu yang kecil dari kami pesakit Thalassaemia namun pengertian pengorbanan yang dicurahkan oleh Dr Jameela adalah terlalu besar untuk kami balas. Dengan sebiji kek 'seteskop', makanan ringan dan minuman, Dr Jameela telah meluangkan masa kira-kira 2 jam bersama kami dan jururawat lainnya.

Dengan tugasannya yang mencemburui, Dr Jameela masih boleh memberi nasihat dan memberi kami kata-kata semangat. Turut dibincangkan adalah arah tuju kami dan masa depan yang boleh dilakukan oleh setiap dari kita untuk masa depan yang lebih ceria dan indah.

Thank you..., Doc... :)) 







1 comment:

  1. Sama2 kite hargai jasa mereka yg selalu merawat n memberi semangat utk terus menjalani kehidupan seharian.comel2 pic 2..

    ReplyDelete

Komen & Maklumbalas Anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...