Talasemia adalah kecacatan genetik yang paling biasa didapati, dengan kira-kira 250 juta orang, 4.5 peratus daripada penduduk dunia adalah pengidap yang menghadapi ancaman maut. Pada 2010, Malaysia merekodkan 4,768 orang pesakit talasemia yang memerlukan pemindahan darah yang kerap. Manakala 5% daripada penduduknya adalah pembawa.

WE ARE STM

BannerFans.com

the social network

"Saya ingin menonton filem The Social Network.....!!"


Siapa yang tidak mengenali Mark Zuckerberg, pengasas Facebook yang merubah dunia komunikasi dengan jaringan sosial Facebook. Cuma segelitir dari kita mempu melakukan revolosi dan Zukensberg salah seorang darinya. Ini menjadi kannya sebagai seorang billionaire termuda pada masa kini.


Kejayaan yang ditempanya bukan dengan cara mudah, ia juga penuh dengan rintangan. Kejayaan jaringan sosial Facebook semenjak 2003 menemukannya dengan 500 juta kenalan baru dan dalam masa yang sama juga melahirkan musuh-musuh termasuk dari kalangan teman baiknya.



Filem The Social Network yang diarahkan oleh David Fincher dan diterbitkan oleh Scott Rudin, Dana Brunetti, Michael De Luca, and Ceán Chaffin adalah berdasarkan buku "The Accidental Billionaires" oleh Ben Mezrich. Filem ini dilakonkan oleh Jesse Eisenberg, Andrew Garfield, Justin Timberlake, Armie Hammer dan Josh Pence.







0 comments:

Komen & Maklumbalas Anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...